Moekotte Media: Samen bouwen aan sterke verhalen:

Interview met Dennis Moekotte, directeur van Moekotte Media

Wat begon als een passie voor fotografie en video, is inmiddels uitgegroeid tot een volwaardig creatief bureau met een multidisciplinair team. Moekotte Media is sinds 1,5 jaar gevestigd in Connect-U en maakt content die niet alleen visueel indruk maakt, maar ook strategisch doordacht is. We spraken oprichter en eigenaar Dennis Moekotte over zijn reis, de werkwijze van zijn onderneming en zijn visie op de toekomst van media.

Van journalist tot creatief ondernemer

Met een achtergrond in de journalistiek begon Dennis in 2011 vanuit nieuwsgierigheid en liefde voor beeld met Moekotte Media. “Het kriebelde altijd al,” vertelt hij. Wat begon als een hobby naast zijn werk bij RTV Oost en later de Universiteit Twente, groeide gestaag uit tot een professioneel bureau dat inmiddels samenwerkt met een team van circa 12 creatieve specialisten.

Een plek vol dynamiek

De keuze voor Connect-U was dan ook bewust. Met enkel een laptop en een droom begon hij vanuit huis, maar hij wilde professionaliseren. “Connect-U biedt de perfecte mix: midden in het centrum, dichtbij klanten als Saxion, en een dynamische omgeving met andere ondernemers. De ligging pal naast het onderwijs maakt laagdrempelig contact met jong talent eenvoudig.”

Moekotte Media werkt al samen met diverse bedrijven binnen Connect-U en voert gesprekken over nieuwe samenwerkingen. Daarnaast verzorgen ze regelmatig audiovisuele ondersteuning bij events en maakt Connect-U geregeld koppelingen met klanten die behoefte hebben aan visuele content. “Wat mij betreft mogen er nog meer deuren open. Ik zou het liefst wel met élk bedrijf hier willen samenwerken’’, vertelt Dennis met een glimlach.

Van strategie tot script

Waar Moekotte Media zich écht in onderscheidt, is de integrale aanpak in combinatie met een breed dienstenaanbod: van video en fotografie tot animatie en drone-opnames. En die aanpak begint altijd met een goed gesprek en nooit zomaar met een draaidag.

Klanten komen vaak bij Moekotte Media met een concrete wens, zoals bijvoorbeeld een video. Maar er wordt altijd eerst gevraagd: Wat is het verhaal, wie wil je bereiken en met welk doel? “Soms blijkt dat een andere contentvorm effectiever is,” vertelt Dennis. Vanuit die analyse ontstaat een concreet plan. Van scriptontwikkeling tot figuranten, voice-over, ondertiteling en montage. Zo wordt elk project afgestemd op zowel de doelgroep als de boodschap. “We zijn een sparringpartner, we denken strategisch mee, zijn flexibel en schakelen snel. Zo ontzorgen we klanten echt en bouwen we langdurige relaties op. En juist dat strategisch meedenken wordt enorm gewaardeerd’’.

De kracht van echtheid en creativiteit

In een tijd waarin AI steeds vaker wordt ingezet, blijft de menselijke creativiteit volgens Dennis onmisbaar. “AI is een waardevol hulpmiddel. Handig bij scripts, concepten en transcripties. Maar het gevoel en de creativiteit komen nog altijd van mensen. Daar ligt onze kracht.”

Projecten met het onderwijs, techniek en jong talent springen er voor mij echt uit, vertelt Dennis. “We maken op het moment bijvoorbeeld een wervingsvideo voor een technisch bedrijf die jong talent wil aantrekken. Of we volgen studenten tijdens projecten waar ze maanden aan gewerkt hebben. Die energie is aanstekelijk’’. Een bijzonder project was de videoreeks voor internationale studenten van de Universiteit Twente. Het doel daarvan was om hun overstap van het buitenland naar Nederland zo soepel mogelijk te laten verlopen. Dit deden we door op een toegankelijke manier te laten zien wat er allemaal op je afkomt bij aankomst in een nieuw land. Denk aan praktische zaken en eerste stappen die je moet zetten, vertelt Dennis.

De toekomst van content

Volgens Dennis zal content in de toekomst nóg sneller, korter en persoonlijker worden. “Maar hoe digitaal het ook wordt, bedrijven moeten blijven investeren in hun échte verhaal. Dat maakt je onderscheidend. Creativiteit en authenticiteit blijven essentieel om relevant te blijven.”

Deel deze post:

Andere berichten

Olde Hanter Bouwconstructies

Bouwen met visie: Hoe Olde Hanter de toekomst vormgeeft

Interview met Lisa, directeur Olde Hanter Bouwconstructies Olde Hanter Bouwconstructies is een ingenieursbureau met meer...

Startsein Next Tech Twente

Startsein voor Next Tech Twente

programmamanager Marieke ter Brugge geeft leiding aan versterking van Twentse topwerklocaties

Little rocket gaat internationaal

Little Rocket verovert Europa

AI is voor ons niet zomaar een technologie, het is een aanjager van innovatie en...